09-02-2022

10 februari 2022 - La Secuita, Spanje

Vandaag een dagje Tarragona geweest. Eerst de kinderen naar school gebracht en vervolgens door de vader (Jorge) naar Tarragona gebracht. 's ochtends is het nog wel fris, dus ik had een winterjas aangetrokken, maar dat was al snel te warm haha. Het weer was erg goed! Eerst even een stuk gewandeld langs het amfitheater en langs het strand. Vervolgens de musea ingedoken. Ik begon in Circ Roma de Tarragona, een oud Romeins open lucht circus waar mannen met paard en wagen doorheen reden, lang geleden dan natuurlijk. Er was nog een toren intact waar je naar boven kan gaan. Op die toren heb je een mega mooi uitzicht over de hele stad en de zee, een echte aanrader. Toen in de kathedraal geweest, wat ook erg indrukwekkend was... teveel om te zien eigenlijk. Vervolgens een restaurant uitgezocht om te lunchen... dit was iets minder haha. Ik belandde in een nogal chique restaurant met een nogal experimenteel menu... Voor mij geen tweede keer! Haha! Maar de service was echt mega goed, hele lieve mensen. Ze hadden door dat ik het niet zo lekker vond en boden me gratis en voor niks een ander gerecht aan, maar ik was te beschaamd dus ik zei dat ik gewoon vol zat en wilde betalen. Oei. Haha! Daar heeft de ober me ook nog aangeboden mij een keer wat mooie plekjes in Tarragona te laten zien, dit gaat waarschijnlijk maandag gebeuren. Ik ben benieuwd! Na het restaurant doorgelopen naar de haven, waar een aantal super jachten liggen. Erg indrukwekkend! Als laatst nog naar het amfitheater geweest en vervolgens weer naar huis. Oja, en als je een keer in Tarragona bent bij het balcon, dan schijn je geluk te krijgen als je het hek aanraakt... Al met al een geslaagde dag.

1. Hannah:
    Ohw wat leuk!!!
  2. CArina:
    10 februari 2022
    Kijk meteen een ober aan de haak geslagen voor een personal guide tour! Dat doe jij goed!
  3. Marnix:
    10 februari 2022
    Ben benieuwd naar de foto van de ober, die moet even goedgekeurd worden vanuit kattuk.